Mar 23, 2008

Hati sedikit tenang

Alhamdulillah...

Hari ini hati saya sedikit tenang selepas dapat menerima pemergian Allahyarham Tuan Guru tercinta Tuan Guru Hj Loh lubok tapah beberapa hari yang lalu. kalau diikutkan dua hari selepas kematian Allahyarham Tuan Guru, pipi saya sentiasa dibasahi air mata bila membaca ulasan yang diberikan dari para blogger tentang riwayat Tuan Guru.

Walau pun saya sempat belajar sekali sahaja bersama Allahyarham Tuan Guru pada tahun 1994, iaitu semasa tingkatan 3, namun saya amat berterima kasih dengan ilmu yang disampaikan. Pada mulanya saya tidak dapat memahami isi ilmu balaghah, setahun selepas itu barulah saya dapat menguasai sedikit demi sedkit tentang ilmu tersebut.

Apa yang menjadi kenangan pada saya ialah isi ilmu yang disampaikan Allahyarham Tuan Guru pada pertama kali saya belajar sehingga ke hari ini ianya terpahat di minda dan saya masih ingat tentang kata-kata Allahyarham Tuan Guru tentang musyabah, musyabahbih, wajah syabah dan sebagainya.

Semoga roh Tuan Guru ditempatkan bersama para solihin dan muqarrabin... Ameeen.
Tuan Guru dalam Ingatan... Al-Fatihah.

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured