Feb 23, 2008

Selesakah hidup kita?

Pernahkah kita marah jika tiada Roti atau biskut untuk kita makan Sarapan Pagi...?? Hmm... Dapur dah kering, takde stok makanan. Dalam hati merungut. Tapi... kita masih bertuah kerana masih sempat minum kopi susu, nescafe @ nasi lemak @ kuih yg kita tapau sebelum masuk Ofis.

Tapi... Siapa yang mendengar rintihan hati Ibu & anak kecil ini...?????

Kita mungkin fikir, kita seorang yang malang. Nasib buruk menimpa diri, tiada orang yang memahami diri kita. Setiap kali melihat cermin, kita akan fikir...ehhh aku dah makin berisi. Issshh... boring nye berat dah naik. Nanti hilang shape, boring la asyik baju ni je nak pakai.....

Anda lupa dengan famili2 anda ??? Anda bosan dengan mereka...

Tapi...apa yang famili dlm foto ini rasa sekarang? Perut berkeroncong pun dah jadi muzik buat mereka... Mereka pun tak tahu foto ni ada ditatap oleh kita sekarang, bagi mereka, sekeping foto tiada erti jika di bandingkan dengan Kelaparan. Kemiskinan mereka...

Kita patut bersyukur... Foto Family kita lebih berseri dengan pakaian cantik di Hari Raya...

Kita selalu merasa diri kesunyian... .Jadi kita buka Hi Fi...buka stesyen Hot.FM @ Era Atau CD Hip Hop @ Pop . Kita rasa tiada org yg menyayangi diri kita saat ini...

Tapi......Kita patut 1000x bersyukur kerana kita belum lagi merasa apa erti kesunyian yg sebenar....

Renungkanlah wahai saudara-saudaraku semua..... Ingatlah Allah S.W.T., diri kita , keluarga, teman2 yang selama ini sentiasa & tidak pernah putus asa mengingati diri kita.... kerana kita sebenarnya Terlalu Istimewa..... sebab paparan ini amat bererti untuk memberikan kita banyak KEINSAFAN dan mengerti apa itu SYUKUR !!!

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...