Feb 28, 2008

Puisi Suami Isteri

Puisi Buat Isteri Istriku,

Istriku,
jika engkau bumi,akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau
mengharapkan sinaran dari ku.
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh
riak gelombang.Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku. Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta
bukan hanya bumi,malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu.....Relakanlah aku menyinari planet
lain,menyampaikan faedah adanya aku, kerana sudah takdir Illahi
sinaranku diperlukan diplanet lain...

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured