Apr 11, 2008

Nikmat Keamanan Anugerah Allah Taala

بسم الله الرحمن الرحيم


أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله

Ya Allah, jadikanlah kami di antara mereka-mereka yang sentiasa bersyukur kepada Mu di atas nikmat keamanan yang tidak terhingga ini. Ya Allah, tetapkanlah hati kami di atas agama Mu dan ketaatan kepada Mu. Wahai Tuhan sekalian alam…

Malaysia merupakan negara yang aman damai, tiada persengketaan yang boleh membawa kepada pergaduhan dan peperangan. Rakyatnya yang berbilang kaum saling memahami adat resam, agama dan budaya masing-masing.

Walau pun di sana terdapat sedikit pertengkaran di antara mereka sebagai mana yang diwar-warkan, namun masih lagi dalam batas-batas kedamaian. Perbezaan ideologi politik tidak mendorong rakyat negara ini melakukan perkara yang boleh membawa kepada keadaan huru-hara.

Alhamdulillah…Rakyat Malaysia amat memahami dan menyintai keamanan. Dengan berpegang kepada prinsip-prinsip Islam dan nilai-nilai moral, itulah rahsianya Malaysia masih tetap utuh dan teguh di persada dunia.

Bagi meneruskan keamanan ini, diharap seluruh rakyat Malaysia sentiasa berpegang teguh dengan prinsip-prinsip agama dan mendaulatkan syariat Islam. Ini kerana hanya syariat Islam sahaja yang dapat menjamin kesejahteraan di dunia dan akhirat.

Marilah kita bersama-sama berganding bahu mendaulatkan syariat Islam. Ianya bermula dengan setiap individu dapat memainkan peranan masing-masing. Di samping sentiasa mengingati kebesaran dan keagungan Allah dan berselawat ke atas junjungan mulia Muhammad sallallahu alaihi wasallam.

http://offto.net/profitmoney/

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured