Apr 12, 2008

Beginikah Cara Memprotes!!!


Saya teramat sedih dengan perkembangan pemikiran politik di tanah air tercinta. Bukan Saya tidak redha dengan ‘tsunami’ politik yang berlaku, tapi sikap rakyat Malaysia yang agama rasminya Islam. Termaktub dalam perlembagaan…

Wahai bangsaku, kalau kalian tidak setuju dengan idealogi parti lawan, kalian bangkanglah dengan cara yang matang dengan tidak menyentuh perkara yang boleh memburukkan imej Islam. Anda juga orang Islam!!!

Kalian marah tika JYLLANDS POSTEN mensiarkan lukisan orang berpakaian jubah serban dengan bom dan keganasan. Kalian juga menyatakan perang dan biokot terhadap produk belanda tika mana GEERT WILDERS memaparkan filem menghina Islam!!!

Apakah bezanya lukisan protes kalian dengan lukisan JYLLANDS POSTEN!!!

Di manakah sensitiviti kalian sebagai orang Islam!!!

Cara inikah kalian memprotes parti lawan!!!

Sesungguhnya walaupun ianya hanyalah pakaian semata-mata tetapi ia adalah SUNNAH RASULLULAH. Kenapa Kalian tidak menggunakan OTAK dan AKAL yang diberikan Allah kepada kalian!!!

Saya amat sedih dengan gelagat kalian semua. Hati saya lebur bila membaca artikel dan gambar kalian itu. Kalian semua seusia dengan ibu bapa saya. Adakah kalian ingin mengajar anak-anak kalian memprotes dan menghina sesama Islam dengan cara demikian.

Ingatlah kepada Allah dan Junjungan tercinta Nabi sallallahu alaihi wasallam. Jangan sampai Islam dihina penganutnya sendiri...

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured