Sep 18, 2008

Hanya Khayalan Semata-mata...

Bismillahir rahmanir rahim, alhamdulillah selawat dan salam ke atas Rasulillah dan ke atas keluarga baginda serta para sahabat baginda sekalian. Amma ba'du;

Ramadhan Kareem diucapkan kepada para sahabat dan pengunjung. Syukur alhamdulillah sekali lagi ke hadrat Allahu subhanahu wataala kerana kita sama-sama dapat menunaikan ibadat puasa sehingga ke hari ini iaitu hari yang ke -18.

Cepat sungguh masa berlalu, sedar-sedar sudah berada di pertengahan Ramadhan dan beberapa hari lagi akan tiba peringkat akhir Ramadhan. Namun hati kecil sering bertanya, apakah amalan yang terbaik yang telah daku lakukan sepanjang 18 Ramadhan ini? Apakah Ramadhan kali ini berbeza dari segi peningkatan berbanding Ramadhan yang lalu?

Ternyata daku pandai bermain dengan kata-kata, pandai berfikir dan menghitung amalan yang terbaik dan memperbanyakkan nya. Tapi itu hanya khayalan semata-mata. Amalan entah di mana, berangan melebihi amalan.

Apakah daku akan terus dibuai mimpi untuk melakukan amalan yang telah dirancang. Sungguh lemah imanku, tak dapat nak ditandingi walau dengan seekor anjing Qitmir Ashabul Kahfi...

Ya Allah... tetapkanlah hati ku di atas agama dan ketaatan kepada Mu... Ameen...

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...