Apr 19, 2009

Daku Tetap Menunggu Keputusan Pertukaran


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Alhamdulillah, Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala alihi wasahbihi ajma'iin. Amma ba'du;

April merupakan bulan debaran buat seluruh guru (termasuk daku ni) yang berjauhan dengan keluarga untuk memohon pertukaran sama ada antara negeri mahu pun dalam negeri. Pertukaran ini akan berlangsung bulan Jun 2009. Pada bulan ini, Kementerian Pelajaran Malaysia telah membuka permohonan pertukaran bagi guru-guru yang ingin memohon untuk bertukar.

Pertukaran antara negeri boleh dibuat melalui 'Sistem Pertukaran Guru Secara Online Antara Negeri' di sini. Bagi permohonan pertukaran dalam negeri, guru-guru masih boleh membuat permohonan melalui borang yang telah disediakan di pejabat sekolah.

Setelah diisi, guru perlulah membawa borang pertukaran beserta dokumen-dokumen berkaitan bagi mendapat pengesahan dari ketua jabatan. Selepas itu komen dan ulasan akan dibuat (menyokong penuh, menyokong bersyarat atau sebaliknya) . Seterusnya Jabatan Pelajaran Negeri/Sarawak akan menapis dan jika berjaya akan mengemukakan kepada Putrajaya.

Bagi pertukaran bulan Jun ini ianya khusus diberi keutamaan kepada pasangan yang berjauhan antara negeri (dalam kategori mengikut pasangan) sebagaimana yang dimaklumkan oleh pihak Putrajaya.

Apa pun, daku tetap mengharap agar keputusan kali ini memihak kepada daku yang mana ia merupakan permohonan kali yang ke-5 termasuk rayuan. Apa yang penting, daku mengharap dapat hidup bahagia bersama keluarga yang telah lama berjauhan.

Doakan pertukaran daku wahai sahabat-sahabat...

2 comments:

piz said...

insyaallah la bee... mu usoho2 doh, kalu ado rezki mu tu blh la tuka dok. Mi abah aku pon harap mu blh tuka jg bee wei.

ni aku x isi pon e-tuka tu, aku bui plue ke mu nga seangkate nga mu la, aku takpo.

Anonymous said...

assalamualaikum slam berdakwah

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured