Jun 14, 2008

SELAMAT HARI BAPA

Bismillahir rahmanir rahim...
Alhamdulillah selawat dan salam ke atas ke atas Rasulillah...

Sempena hari bapa ini, pengendali ingin mengucapkan "SELAMAT HARI BAPA" kepada kaum adam yang telah bergelar seorang bapa.

Sesungguhnya tanggungjawab menjaga, mendidik, memberi nafkah dan memberi kasih sayang kepada anak-anak adalah amanah yang amat tinggi nilainya bagi kedua ibu bapa lebih-lebih lagi bapa. Ini kerana bapa merupakan ketua keluarga yang akan mengetuai segala pentadbiran dan pimpinan dalam sesebuah keluarga.

Anak diibaratkan sehelai kain putih, maka kedua ibu bapanya lah yang akan mencorakkan anak-anak mereka ke arah jalan yang diredhai Allah atau menjadikan mereka yahudi, nasrani dan majusi.

Dikesempatan ini juga, pengendali ingin mengucapakan tahniah kepada bapa pengendali sendiri serta bapa-bapa di luar sana di atas didikan, belaian kasih sayang yang dicurahkan sehingga pengendali sendiri pada hari ini bergelar seorang "bapa".

"Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku dan dosa-dosa kedua ibu bapa ku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani aku dikala aku masih kecil, tetapkanlah hati mereka dengan iman dan Islam. Tempatkanlah mereka di syurga yang paling tinggi di sisi Mu kelak. Ya Rabbal 'alamin. Ameen..."

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured