Mar 4, 2009

Baju Untuk Anakku...

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi, selawat dan salam ke atas Rasulillah sallallahu 'alaihi wasallam. Amma ba'du;

Anak merupakan anugerah dan amanah Allah yang perlu dijaga, diasuh dan dididik agar kelak menjadi insan yang bersyukur dan beriman hanya kepada Allah yang satu. Bahagialah keluarga yang dikurniakan cahaya mata tatkala mendirikan rumahtangga dan bersabarlah bagi yang belum lagi.

Amat beruntung sekali seorang anak kecil, segala keperluan disediakan ibu bapa bermula dari susu, makanan, minuman, pakaian dan seribu lagi kelengkapan yang perlu ada untuknya telah tersedia dan disediakan. Sebagai ibu bapa, saat bersama anak kecil yang pertama merupakan pengalaman yang amat bernilai.

Ibu sanggup berjaga malam demi anak tercinta jika terbangun dari tidur bukan kerana sakit tapi hanya disebabkan sudah lama tidur disiang hari maka malamnya terjaga. Maka si ibu tak sampai hati nak tidur sedangkan anak masih berkelip-kelip matanya.

Tatkala anak jatuh sakit, si bapa yang berada di kejauhan terpaksa mengambil cuti beberapa hari bagi menemani anak tercinta ke hospital. Seorang bapa sanggup meninggalkan kerja bertimbun-timbun kerana anak adalah segalanya. Sememangnya engkau disayangi wahai anak.

Wahai anak kecil, seorang ayah tidak dapat berjauhan lama denganmu. Jika bukan kerana halangan, pasti seorang ayah akan pulang setiap hari untuk menjengukmu di samping ibumu. Apa yang pasti, jeritan suara tangisan mu adalah pengubat rindu seorang bapa. Hanya bapa dalam lingkungan rindu sahaja dapat merasai keperitan hidup ini.

Baju buat anak kecil tersayang telah tersedia menunggu untuk disarungkan.




















No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured