Jun 17, 2008

Terkilan dengan Kenyataan ‘Roslan Aziz’

Bismillahir rahmanir rahim…
Alhamdulillah, selawat dan salam ke atas Junjungan tercinta nabi Muhammad sallallahu ‘alaihi wasallam…

Berderau darah saya tatkala membaca kenyataan Roslan Aziz di Malaysiakini tentang bantahan yang dibuat oleh Pemuda PAS Selangor terhadap konsert penyanyi terkenal Ella dan Mas Idayu.


Kata-kata Roslan yang melulu terhadap golongan agama menunjukkan bahawa jahilnya orang yang bernama Roslan tentang agama Islam itu sendiri. Dia sanggup mengherdik para ustaz dan golongan agama dengan kata-katanya itu.

Patutkah teguran dan bantahan golongan agama terhadap kemaksiatan dikatakan sebagai tindakan "ego" golongan agama dan bermotifkan politik.

Patutkah Roslan mengkritik hukum yang telah disepakati ulama tentang batasan aurat terhadap golongan perempuan? Apa yang dikatakan oleh manusia bernama Roslan berkaitan aurat iaitu suara perempuan itu tidak terperinci (dijelaskan). Tidakkah dia melihat dengan jelas bahawa para artis tersebut secara terang-terang mendedahkan tubuh dan aurat mereka kepada khalayak ramai.

Roslan cuba bercakap tentang hukum agama yang dia sendiri tidak memahaminya. Wahai Roslan, sedarkah kamu bahawa melalui artislah para remaja kini telah mejadikan mereka sebagai idola sehinggakan sanggup mendedahkan aurat dan berpakaian seksi demi mengikut fesyen idola mereka yang akhirnya boleh merangsang nafsu seks. Tidakkah cara sebegitu boleh membawa kepada keruntuhan moral dan ke arah berlakunya perzinaan.

Sedarlah wahai Roslan, kamu ingin menegakkan benang yang basah. Jangan disebabkan keseronokkan di dunia menyebabkan kamu lupa kepada Allah Yang Maha Esa dan menempah azab yang pedih di akhirat.

No comments:

Pengasas

Md Rozaidi Bin Abd Rahman =>
KPLI (Pend. Islam & Bahasa Arab), B.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM), M.A. (Peng. al-Qur'an & as-Sunnah) (IIUM).
Jika diizinkan Allah s.w.t., akan berusaha menyambung ke peringkat Ph.D.
insyaallah... Ameeen...
 

Featured